mércores, 1 de abril de 2009

femme

ela a miña nai,
a súa esposa deixounos,
nada máis terme
dixo que saia
por unha caixa de coitelos
e que logo viña
a culpa tívoa o autobús
e ela por subir nel
iso di todo o mundo
dende Galiza a Budapest.
moito chorou
de tanto que chorou
dicían que ao meu pai
lle encollera a cara.
cando viña de velar
chegaba a casa escorado
despois da travesía
como cuspido
das entrañas dunha balea
arroxado contra a porta
como un coitelo perdido
da miña nai
que mentres se desencravaba
chamaba eu por el
que viñera a axudarme,
a valerme pois tíñame encerrado,
preso a modo
por medo a que me fora como ela
e non voltara,
por medo a non topar a ninguén
á súa volta
por medo a toparse co medo.
vou xa vou ladrón.
logo abría e entraba
eu calaba e esperaba o seu discurso
con ansia
pero sen darllo a entender.
el achegábase a min
como quen ten frío
un frío que lle arrepiaba as carnes.
a luz fráxil da lámpada
tremía enriba do baúl,
a súa alma era unha sombra chinesa
movéndose na parede
enriba do son do nordés e o murmuro do mar.
¿ti quéresme verdade?
deixaba caer as sílabas
arrastrándoas entre os dentes
logo como un desmaio
sentaba na cadeira preto de min
abrazando coas súas mans
o ángulo da mesa,
facendose de noite na boca del,
entón saquei como si me queimara,
da súa chaqueta a chave
que me tiña preso,
o seu corpo parecía mastigado debagar
polo soño ate ser dixerido.
fóra ao lonxe
podíanse ver dende o mainel
os brelos das luces das casas
chiscando os ollos,
os cans ouvear no ventre da noite,
o meu pai tiña un durmir profundo
e un ollo aberto
eu tiña a chave e a porta aberta.
do porto subía a néboa
el de seguro xa espertara
e eu debíame de poñer triste,
pensando na soidade que o abordaría
iamos camiñando a beira dun túnel
que ao final parecía o fio dunha folla
polo que te ías metendo
un ollo de nai
que nos miraba dende alén do camiño
como a luz dun faro ao noso paso ,
o reflexo do porto dende alí
na súa man era unha folla longa
dun coitelo prateado
que encertaba o mar.

2 comentarios:

Anónimo dixo...

Yo también quiero ser Marianne Faithfull para cantar who will take my dreams away? Y llorar como una bestia, mientras sigo buscando a mi lanzador de cuchillos.
La novia de Prometeo.

Anónimo dixo...

Aqui:
http://www.youtube.com/watch?v=Np1bn6P747o.